Hilda (svar)

Jag svettas mycket under armarna. Det går inte en dag utan att jag har svettfläckar på tröjan. Jag tycker det är jättejobbigt. Jag kan inte ha på mig de kläder jag vill. Vanlig deodorant funkar inte. Vad ska jag göra?
 

Det är vanligt i tonåren, i samband med pubertets/könsutveckling, att man svettas mera rikligt än annars. Detta kan vara besvärande för den som drabbas. Du kan fråga på Apoteket om de fortfarande säljer aluminiomklorid. Det är ett effektivt medel att använda vid besvärande svettningar. Puberteten har hört från många att de fungerar, så håll tummarna på att det finns kvar. Finns inte detta preparat kvar längre kan kanske apotekspersonalen rekommendera något annat. Det finns deodoranter som är mer effektiva än andra. ''Rinnande'' deodorander kan orsaka mer svettfäckar. Använd därför en torrare sort.

MVH // Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag svettas också :(

2009-01-23 @ 17:01:50
Postat av: Tjejen med ont

Jag har träffat en kille som jag gillar och tänder på, men när han ska tränga in så gör det ont. Jag är väldigt tänd på honom, och våt, så det är inte det. Känns som att jag spänner mig och har försökt att slappna av men till ingen nytta. Är jag för trång? Jag har haft sex innan och inte haft detta problem. Storleken på hans snopp är normal så jag vet inte varför det gör ont. Jag vill att detta ska funka för jag gillar sex och jag gillar killen. Visst, det pirrar inte så mycket i magen med denna kille, men jag tänder på honom och tycker om honom. Vad ska jag göra? Finns det något man kan göra?



2009-01-23 @ 18:03:05
Postat av: Anonym

Jag och min flickvän har försökt att ha sex flera gånger, men det funkar inte! Trots att hon är fuktig så får hon jätteont när jag kommer in i henne. Jag har legat stilla inne i henne i hopp om att smärtan ska försvinna men det har inte hjälpt utan vi har varit tvungna att avbryta. Någon dag efteråt har hon dessutom börjat blöda. Hur ska vi göra för att det inte ska göra så ont och varför gör det så ont? Är hon nervös och spänner sig och vad kan vi göra år det? Är det nån ställning som är bra att använda? Varför blöder hon? Hon är visserligen oskuld, men det borde väl inte komma flera dagar efteråt?

2009-01-23 @ 18:07:16
Postat av: // oorolig kille

2009-01-23 @ 18:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0