Jimmy (svar)

Jag har för trång förhud. Jag kan med nöd och näppe dra förhuden över ollonet när jag inte har stånd och när jag har stånd så kan jag inte alls dra förhuden över ollonet. Jag har hört att det går att vidga förhuden genom en lätt operation och det är om den jag skulle vilja ställa ett par frågor: 1, Hur går en sådan operation till, blir man helt nedsövd liggandes på ett bord eller får man en enkel bedövning och doktorn skär till? 2: Vart ska jag vända mig om jag vill bli undersökt så jag kan genomgå en sådan här operation? 3: Måste föräldrar blandas in i detta eller kan man göra det utan att de kontaktas om man är under 18? 4: Om jag bestämmer mig för att vänta med en sådan operation tills jag fyllt 18, kan det beslutet påverka min hälsa negativt?



När det gäller för trång förhud så är detta ett vanligt problem för många män och det är vanligtvis också något som man relativt enkelt kan åtgärda. Det går inte i detta forum att undersöka dig så det går inte svara på hur just du skall göra men det finns lite olika alternativ som kan vara aktuella, dels så kan det hjälpa med en salva som man kan smörja på eller kanske man får göra en liten operation, vilket man gör på sjukhuset. Vad som krävs för dig kan bara undersökande läkare svara på till exempel på ungdomsmottagningen. Går du till ungdomsmottagningen är detta gratis.

Att använda salvan gör inte ont och skulle man behöva operera så får man självklart bedövning. Om det skulle behövas en operation så görs detta troligen i lokalbedövning och du blir inte sövd och får gå hem samma dag. Går du till en ungdomsmottagning behöver du inte berätta för dina föräldrar men skulle det bli operation så är de ansvariga för dig och det kan kännas bättre att berätta. Detta är inte något ovanligt problem så berättar du för dina föräldrar så visar du snarare en mognad att du kan lösa problem själv. Har du besvär så vänta inte med att gå till en mottagning.

Lycka till / Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Kille som är 15 år

Om man slickar en tjej och hon får fontänorgasm, kan det vara farligt på nåt sätt att svälja det eller så?

2009-01-27 @ 14:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0