Missad kommentar. (Jenny)

Vi ber om ursäkt!
Jag tror att vi här på puberteten har missat en kommentar av Jenny, så här står det:
Hej!
Jag är 18 år och fick mens när jag var 11 år. Fram till för ungefär ett halvår sedan har jag inte haft några som helst problem med mensen. Nu däremot får jag otroligt ont i magen flera dagar innan mensen kommer, och när den väl kommit, stannar den enbart i några timmar. Jag känner på mig att det inte är så det ska vara. Mensen brukar ju stanna åtminstånde i en dag, men för mig är det bara någon timme. Borde jag söka vård?

Hej Jenny!
Ursäkta om vi inte har sett din kommentar, men bättre sent än aldrig. Såhär är det, normalt har kvinnor mens mellan 4-6 dagar. Visst kan det variera! Så om mensen hoppar över bara en gång är det inget onormalt. Men i ditt fall, så verkar det som att du först får kraftig mensvärk och sen kommer mensen. Att den enbart stannar i någon timme, tror jag inte är bra, eftersom att du verkar ha haft normal mens innan. När mensen ändras från månad till månad ska man nog söka upp barnmorskan eller gå till ungdomsmottagningen. Och det där med mensvärk, har du provat att ta recept fria läkemedel? Om inte de hjälper när du har ont i nedre delen av magen (mensvärk), så bör du söka vård för det. Så om jag svarar i en sammanfattning; Du bör gå och söka vård, och lyssna vad de har att säga, de kommer kanske fråga frågor, som man måste veta som inte står i det brev du har skrivit till oss. Kram på dig, och lycka till!  // MVH Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare.

Gud vad man lär sig, varför är det så kul att läsa sånt här?

2009-01-14 @ 23:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0