Undrande:

Undrande:
I helgen hade jag samlag med en kille. Jag har haft klåda i underlivet sedan dess. Kan jag ha smittats av någon könssjukdom trots att vi hade kondom under hela samlaget? Sen vill jag bara säga att eran blogg är jätte bra, och jag uppskattar den. Det är lätt att bara skriva en fråga här, istället för att skriva till någon tidning om mina problem. TACK puberteten.


SVAR:
Hej ''Undrande''. Vad roligt att du gillar våran blogg. Den skapades för att hjälpa ungdomar. Plus att vi tror att annat folk lär sig av att läsa om allt som har med puberteten att göra. Desutom är det roligt och intressant att läsa om puberteten. Över till din fråga:


Nej, du behöver inte vara orolig för någon sjukdom om du använde kondom och om den inte gick sönder. Du får hålla koll och se om klådan försvinner, gör den inte det får du göra en kontroll hos barnmorskan.

Klåda kan ibland vara tecken på irritation i slemhinnorna eller en svampinfektion. Det är bra om du under en tid undviker att använda tvål när du tvättar ditt kön. Använd istället bara ljummet vatten och smörj med oparfymerad barnolja.


MVG / PUBERTETEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0