Å.O (svar)

Jag drabbas från och till av klåda i underlivet. Det har pågått under några år men har mildrats något det senaste året. Närmast klitoris har jag små små vita prickar och vid samlag (friktion) brukar klådan göra sig tillkänna. Jag har varit till gynekolog 2 gånger i början när jag hade problem, men det enda han tog prov på var svamp. Jag är orolig för att det är något annat.



Klåda orsakas ofta av att man är torr. Om du inte smörjer in ditt underliv redan så är det något du kan börja göra för att se om det hjälper. Det är bra att använda oparfymerad salva eller olja morgon och kväll. Extra viktigt är det om man är sexuellt aktiv med samlag eftersom det blir slitage på slidmynning och slidväggar.

Om du använder kondom så måste du dock undvika oljebaserade krämer i samband med samlag eftersom det kan försvaga kondomen. De små vita prickarna låter som het vanliga talgproducerande körtlar, som finns helt naturligt i underlivet. Du slutar med att skriva att du är orolig för att det kan vara något annat. Är du orolig för någon sexuellt överförbar infektion så bör du begära att få testa dig.
Hoppas svaret hjälper dig!

MVH // PUBERTETEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0