Yeygirl (svar)

För någon månader sedan hade jag oskyddat oralsex med en kille. Det vill säga, jag sög av honom. Jag undrar om man kan bli smittad av några könssjukdomar på det sättet? Vilka symtom kan uppkomma i munnen? Jag har fått knottror i bakre delen av munnen och i svalget. Det känns också lite strävt när jag sväljer. Vad kan det vara?



Om killen du sög av hade klamydia eller gonorré, och du svalde hans sperma, kan du ha fått någon av dessa sjukdomar i halsen. Men det du beskriver kan också vara symtom på någon annan halsinfektion. Man måste ta en odling i halsen för att få veta vad det är. Kondylom virus kan man också få i svalget även om det är ovanligt, Har du fortfarande besvär bör du söka läkare.

Hiv kan också smitta från penis till mun, dock inte med de symtom som du beskriver.


Mvh / Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Jag har för trång förhud. Jag kan med nöd och näppe dra förhuden över ollonet när jag inte har stånd och när jag har stånd så kan jag inte alls dra förhuden över ollonet. Jag har hört att det går att vidga förhuden genom en lätt operation och det är om den jag skulle vilja ställa ett par frågor: 1, Hur går en sådan operation till, blir man helt nedsövd liggandes på ett bord eller får man en enkel bedövning och doktorn skär till? 2: Vart ska jag vända mig om jag vill bli undersökt så jag kan genomgå en sådan här operation? 3: Måste föräldrar blandas in i detta eller kan man göra det utan att de kontaktas om man är under 18? 4: Om jag bestämmer mig för att vänta med en sådan operation tills jag fyllt 18, kan det beslutet påverka min hälsa negativt?

2009-01-26 @ 14:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0