Anonym (svar)

jag har min mens i cirka 5 dagar och då är det lixom rött :P sen har jag bara en brun flytning i 5 dagar efter typ? är det något fel?

Om flytningarna ändrar färg och utseende och blir gröna, mörkare gula, bruna, gryniga eller blodblandade eller om de börjar lukta illa kan det vara ett tecken på att något inte är som det ska. Då bör man gå till en ungdomsmottagning eller vårdcentral för att kolla sig. När man kommer dit brukar den som undersöker en titta på flytningen. Oftast får man sitta i gynstolen och ibland tas ett prov på flytningen med en liten bomullspinne. Om det är första gången kan det kännas lite obehagligt. Men det kan vara bra att tänka på att den som gör undersökningen är van att se tjejers underliv och oavsett vad det är man har, har barnmorskan eller läkaren med största sannolikhet undersökt andra som har haft samma sak.
MVH / Puberteten.


Kommentarer
Postat av: tjejen

hej jag ställde en fråga för nån dag sen och då kanske de inte är så konstigt att ni inte svarat än men jag behöver hjälp. eller jag undrar iaf om de är farligt. som sagt så är min mens lös, blod blandat med mkt flytningar..är de farligt?? borde jag prata med nån? snälla hjälp mig!

2009-07-30 @ 15:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0