Anonym (svar)

vad är orgasm?
När man är sexuellt upphetsad, kåt, ökar andningen och blodflödet i kroppen. Ju närmare orgasmen man kommer ju mer ökar det. Det kan kännas som om hela kroppen spänns eller att man inte kan styra sina rörelser, ansiktsutryck eller hur man låter. Man kan också sluta andas för några sekunder. När man får orgasm drar musklerna i underlivet ihop sig i regelbundna rörelser, sammandragningar. Det kan kännas som bultningar, rysningar, nysningar, darrningar eller att det rycker i kroppen. En orgasm kan vara olika stark och kännas olika vid olika tillfällen. Ibland känns det jättemycket och ibland bara lite grann. Hur länge orgasmen varar varierar, men oftast handlar det bara om några sekunder.

Efter orgasmen slappnar musklerna av och blodflödet bli normalt igen. Då kan man känna sig avslappnad, lugn och trött. Samtidigt frigörs en massa hormoner i kroppen när man får orgasm och det kan också göra att man känner sig extra pigg och energisk efter att man fått orgasm.
MVH / Puberteten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

När min kille smekte mig sa han att jag var våt och att jag tyckte om det,

Vad menas med " du är ju våt" ?

2009-07-30 @ 20:04:02
Postat av: D

Ge några flörttips.

2009-07-30 @ 23:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0