Anonym (svar)

jag har verkligen ett sjukt stort problem som jag akut måste ha hjälp med! alla kommer säkert garva och tycka jag är dum i huvet men jag är inte som alla andra tjejer i min ålder, då jag har stor "kniv fobi", detta leder till att jag varken kan eller vågar raka mig, varken under armarna, på benen eller i underlivet. Jag lider verkligen av detta då det nu har börjat komma hår lite här och där. Hur gör jag om jag ska raka mig, speciellt under armarna!? jag kan inte visa mig i bikini eller i korta tröjjor!!!! jag är 13 år och alla andra i min ålder är rakade både här och där. Jag har testat att raka mig men de slutade med blod överallt!! jag skär mig bara! HJÄLP MIG!!!!!
Hej tjejen!
Vad jobbigt det låter. Det är inget som folk ska skratta åt, knivar är liksom inget att leka med. Du behöver inte raka dig. På benen och på bikini linjen är det väldigt lätt att vaxa också. Det gör oftast ondare att vaxa under armarna, men det går. Du säger att du blöder när du rakar dig. Det kan vara för att du kanske rakar på fel sätt. Raka medhårs så ska du se att det går bra. Inte från sidorna för då är det lättare att skära sig. Du kan också prata med någon om din knivfobi för att lättare hantera det. Du gör inte illa dig så länge som du gör rätt.
Hoppas du är nöjd med svaret, MVH / Puberteten.

Du kan också använda en sånhär hårborttagnings-sak.

Kommentarer
Postat av: Per

Betyder "fitta" "våt mark" på latin?

2009-07-27 @ 12:50:38
Postat av: PUBERTETEN.

Vi vet tyvärr inte vad fitta betyder på latin. Det är inte det vi jobbar för, vad det betyder på latin.

2009-07-27 @ 13:32:04
URL: http://puberteten.blogg.se/
Postat av: Patrik

Min 15-åriga flickvän är för trång. Vad beror det på? Vad kan vi göra?

2009-07-27 @ 13:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0