Lindra mensvärken

Varför har kvinnor mensvärk? När dom inte tycker att det är kul. Vissa kvinnor måste till och med stanna hemma från skolan/jobbet. Det är verkligen en dålig sak, tycker PUBERTETEN. Här har ni några tips som kan göra så att din mensvärk blir betydligt bättre, och försvinner fortare.

*  Värktabletter med naproxen, ibuprofen eller dikolfunak.
*  Värmedyna på magen.
*  Ligga med uppdragna ben.
*  Promenader i lugn takt.

Mensbesvär kan yttra sig på olika sätt. När blödningen sätter igång är det vanligt att man får ont i magen, man kan känna sig trött och illamående.

Om du går ner lite, så kan du läsa lite om PMS.


Kommentarer
Postat av: saraaaaaaa

tack för tipsen, riktigt bra faktiskt!

2009-01-11 @ 00:34:57
Postat av: Emma "Miss Perfect"

haha kul blogg ;)

2009-01-11 @ 00:52:19
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/
Postat av: anomYm.

jag tänkte faktist fråga en fråga nuu.. det är så att jag nyss fått min mens men jag vet inte riktigt hur man använder tampongen, och är den farlig.. jag förstår mig inte på hjälpfoldern.

2009-01-11 @ 11:36:19
URL: http://puberteten.blogg.se/
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:35
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:37
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:40
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:40
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:41
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:41
Postat av: MIA

Jag är fundersam. Sedan en vecka tillbaka har jag haft bruna flytningar. Jag vet inte vad det beror på och vill veta vad det är. Jag har inga andra problem. Jag har ett fast förhållande sedan ett år tillbaka och har bara haft sex med min pojkvän. Jag tycker att det är pinsamt att fråga skolsköterskan eller någon annan, och jag hittade denna sida, tacksam för svar, puberteten! :) // MIA

2009-01-13 @ 16:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0