Anonym (svar)

Hej puberteten, bra blogg!

Jag har ett problem, jag är 14 år och har illa luktande flytningar & väldigt mycket flytningar. Jag fick min mens första gången för 2 år sen. Flytningarna är som gråa ibland. Det kliar väldigt mycket runt blygdläpparna & jag har små kulor på ah, slidan? kulorna är röda & vita uppe på. Jag är inte oskuld. Jag vågar inte prata med min mamma om det, eller någon kompis och det känns läskigt att gå och visa upp hela allt för en gynekolog. SNÄLLA HJÄLP MIG.
Roligt att du gillar bloggen. Att ha flytningar är normalt. Men när jag hör dina symtom så låter det som att du har en svampinfektion. Om du har en flytning som ibland är ofärgad och vid ägglossning kan bli mera vitfärgad och trådaktig så kan det vara tecken på svamp. Vid infektioner brukar flytningen bli rikligare, missfärgad och lukta illa. Du säger att dina flytningar är grå vilket kan vara en missfärgad flytning. Du har också prickar och det kliar. Vänt dig till ungdomsmottagningen och säg som det är. Då får du behandling mot svamp, alltså medicin.
MVH / Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej världens bästa blogg! :D



Det här kommer låta konstigt men jag är en tjej på 13 år och jag har ingen kiloris. Jag lovar!



Jag har kollat på olika bilder där det står vart allt sitter och där min klitoris egentligen ska sitta sitter min kissgrej. Liksom vad ska jag göra? :'(

2009-07-23 @ 15:11:17
Postat av: sara

hej!



jag rakar mig där nere, & ju längre tidden gått och jag rakar mig så börjar håret lixom växa längre och längre upp. det är inte så fint att vara tjej och ha värsta raggarsträngen vid naveln? man kan ju inte direkt raka sig vid naveln heller väl då blir det stubb? har du något tips på vad jag ska göra vill inte ha en hårig mage!!!

2009-07-23 @ 16:15:59
Postat av: Anonym

hej jo jag undrar vad adressen till olika ungdomsmottagningar är på nätet?

2009-07-23 @ 18:13:33
Postat av: anonym

jag har några frågor angående tamponger ..



jag provade tampong idag och fick in den (tror jag) alltså KAN man sätta den fel eller är det lixom omöjligt :P



kan en tampong ''försvinna'' eller ''fastna'', jag är ganska rädd .. när jag fick in den tog jag ut den direkt men om man har den ett tag kan den fastna då !?

2009-07-23 @ 18:14:59
Postat av: fia

om man inte har jättemycket mens när man väl har det, kan man bada utan tampong då ? eller syns det ?

2009-07-25 @ 18:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0