Anonym (svar)

hej jag är en tjej på 12 år och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men min mens är lös. det är alltså blod blandat med mycket flytningar. är de farligt?? och det är iaf inte att jag andvänder för tajta kläder för jag har alltid mjukiskläder. jag vill jättegärna ha svar..

Hej tjejen!
Under mensen så kan man få mer flytningar beronde på att man just har ägglossning. Om du inte har mens och din flytning kommer med blod måste du gå till ungdomsmottagningen. För det är så att om flytningarna ändrar färg och utseende och blir gröna, mörkare gula, bruna, gryniga eller blodblandade eller om de börjar lukta illa kan det vara ett tecken på att något inte är som det ska. Då bör man gå till en ungdomsmottagning eller vårdcentral för att kolla sig.

MVH / Puberteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0