Johanna (Svar)

Hej Puberteten . Kul med en sånhär blogg där man kan få svar på lite allt möjligt man undrar om. Jag undrar inte direkt om puberteten... mer om kärlek. Jag har snackat med en kille på msn ett tag, jag bara undrar hur vet jag om han gillar mig? Och hur tar jag första steget? Tacksam för svar.

Hej Johanna!
Du kan börja ana att han gillar dig, man är aldrig riktigt 100% säker när man är kär.  Om du märker att han gärna vill prata med dig och ta kontakt, så är det ett gott tecken. Jobbigare blir det om killen i frågan är blyg. Jag tror att du känner inom dig om han är intresserad. Det du kan göra är att försöka ta reda på det. Ett tips är att försöka visa att man vill bli mer än vän. Visar du tecken på bara vänskap blir det sedan svårare att utveckla relationen för er båda. Lär känna honom på msn, fråga efter telefonnummer och medans ni bygger upp er relation kan du slänga in mer och mer komplimanger. För vem gillar inte komplimanger? Hoppas allt löser sig och lycka till!

MVH // Puberteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0