Snopp Problemet. (Svar)

HEJ PUBERTETEN:
Jag är en pojke på 14 år och jag undrar några saker. Varför jag får ut så lite sperma när jag runkar? Jag får bara en liten droppe och när man kollar på porrfilmer ser man att de får ut jättemycket sperma, varför? Kan killar få stånd direkt igen efter att de har fått utlösning? Eller gäller detta bara om de får orgasm men inte utlösning? När jag och min tjej smeker varandra så är min penis hård, men när jag sätter på kondomen och vi ska påbörja samlaget så blir den slak direkt! Är det nåt fel på mig eller är det normalt? Varför har jag en sned penis?

Vill gärna ha svar puberteten, ni äger.


Hej ''Snopp Problemet''

Volymen på sperma brukar vara 3-5 milliliter, lika mycket som i en tesked. Det du ser i porren är inte det vanliga och behöver inte ens vara riktig sperma. Som du säkert vet går det mesta att fixa i filmens värld, även massor av sperma. Att din sperma bara är en liten droppe kan möjligen bero på att du fortfarande är rätt ung. Om du är lite sen i puberteten kommer volymen på sperman att öka och snart bli just 3-5 ml.

När det gäller ståndet så behöver de flesta killar en "återhämtningspaus" efter utlösningen (då sperman kommer ut) innan de kan få en ny erektion. Men hos några är den pausen så kort att de hinner bli kåta igen innan ståndet gått ner. Att din penis slaknar när du rullar på en kondom innebär inte att det är något fel på dig. Det är fler killar än du som upplever samma sak. Men det blir naturligtvis ett problem om man vill skydda sig från sjukdomar och graviditet. Har det hänt en gång kan man oroa sig för att det ska hända igen, man blir spänd och problemet återkommer lättare. Ett sätt att bryta detta är att göra din partner delaktig genom att prata med henne. Om hon sätter på kondomen istället kan det kanske vara lättare att behålla erektionen? Att du har en sned penis vid erektion är helt okej. De allra flesta män har någon liten krökning på sin penis vid erektion. Alla varianter finns men en krökning åt vänster är det vanligaste.


Kommentarer
Postat av: JOANNA

tack för rösten sötnos!

2009-07-20 @ 18:08:35
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, ni har en veldigt intressant blogg :)

men jag undrar om ni kan legga upp lite sexlekar med sig själv ?

2009-07-20 @ 19:33:04
Postat av: sannie

Hej, hur har din dag varit?

hoppas den har vart bra ^^

ta hand om dig

mvh Sannie <3

2009-07-20 @ 20:08:03
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan :D du har en väldigt fin och bra blogg! det är bra att det finns just sånhärna bloggar som hjälper och som det vinns saker man inte vet, som man sedan får reda på :) men jag undrar samma sak som den där andra som har skrivit och frågat om du kan lägga upp lite sexlekar som man kan ha med sig själv, som är skönt UTAN dildo! :D

2009-07-20 @ 22:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0