Tjock tjej (Svar)

Hej,
jag är en tjej på 13 år, och jag tycker att jag är jättetjock. Jag är 172 centimeter lång och väger typ 63. Det är inte ett så stort problem men jag kan inte sluta tänka på det. Varje gång jag har ätit något så känns det som om jag ska spy. Men jag har rätt bra självförtroende, det är bara att jag är så tjock...
/jag :)




Hej.
Det skulle vara bra om jag hade dig framför mig när jag ska skriva svar så att jag kan se om du är tjock eller ej. Nu har jag inte det och då får man gå efter BMI. Jag har räknat ut ditt BMI och kommit fram till att du har 21. Om du skulle klassas som tjock så skulle ditt BMI var 25 eller mer. Vad jag kan förstå så är du på god väg in i en ätstörning. Det grundar jag på det du tar upp - att du vill spy när du har ätit. Du skriver att du tycker att du är tjock, och även det är ett bekymmer. Ta hjälp av en kurator på din skola eller på en ungdomsmottagning för att få hjälp att bryta dina tankar - innan du verkligen får en ätstörning.

MVH / Puberteten.


Kommentarer
Postat av: Oskuld

Hej!

Jag är 14 år och oskuld, jag har en pojkvän som är 16 år och han har haft sex. Jag är rädd för att ha sex, fast jag vill prova... undrar över vad killen kommer att tycka om min kropp. Hur vet man om man är av med oskulden? Och hur känns det första gången? Eran blogg äger BTW.

2009-07-19 @ 17:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0