Anonym (svar)

Jag får röda prickar när jag rakar mig där nere. Detta gör mig verkligen illa till mods, jag har försökt allt möjligt men utan resultat. Jag oroar mig jättemycket över detta, jag vågar inte vara med killar och när jag väl är det slutar det med att jag ger all uppmärksamhet till honom då jag tycker det är så pinsamt med prickarna.
 Hur gör man för att slippa detta? Tacksam för svar.




Oj, så jobbigt! Jag förstår att det inte kan kännas roligt med all de där prickarna. Det som händer när du rakar dig är att det uppstår små inflammationer,  dem är inte allvarliga. Men på en del killar & tjejer kan dem uppfattas som kliande.
När du använder din rakhyvel i underlivet ska du se till att först  av allt -
* Raka medhårs, så gott det går. Resultatet blir inte lika bra,
men irritationerna uppstår inte lika lätt!
* Oparfymerad tvål om du saknar raklödder.
Ännu bättre vore om du köpte Aloe vera gel, fråga på apoteket!

* Om du har en Gilettes rakhyvel kan du pröva en Venus rakhyvel istället.
 Dem ska vara så att säga "mjukare".

.
Kom ihåg att vid användning av rakhyvel blir huden lättare irriterad och man blir sällan av med alla dess utslag
Då kan du försöka med vaxning.

Undvik hårborttagningsmedel, då huden i underlivet är väldigt lättirritertat. Hårborttagningsmedel ska helst bara användas på benen! :)
Hoppas detta kom till någon hjälp!
Kram // Puberteten.


Kommentarer
Postat av: Anonym



Jag har en fråga, påverkar bröstens växnad på ifall man sover på mage? Alltså brösten trycks ju in när man sover på mage, så jag undrar om det kan påverka hur stora brösten blir?



2009-07-14 @ 13:52:04
Postat av: malina borg

Hahaaa, skööön blogg. Läs gärna min och säg vad du tycker :)

2009-07-14 @ 14:10:25
URL: http://maliiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0