Anonym (svar) mens.

Hej. Min mens började när jag var elva. Nu är jag fjorton. Den kommer väldigt sällan, och det kan gå upp till tre månader utan mens. Är det här normalt, och vad borde jag göra om det inte är det?



Hejsan ''Anonym''! 

Att din mens inte kommer ofta kan bero på om du till exempel är stressad. Om du vet att du är stressad måste du tänka på vad som gör dig stressad och vad som kan göra så att du inte blir mer stressad. Om det inte hjälper och din mens fortfarande kommer sällan, så tycker jag att du ska gå till ungdomsmottagningen/barnmorskan så att du där kan kolla varför det blir så. Där frågar dom ju också saker som inte du skriver i brevet som man måste veta. Hoppas svaret hjälpte!

Kram // Puberteten.

Kommentarer
Postat av: anderssss

En dag efter jag hade haft sex med en tjej så kliade det på penisen. Huden flagnade och började ramla av både på ollonet och på toppen av förhuden. Jag fick massor av flensost. Det tog fyra veckor innan problemet försvann. Nu när vi haft sex igen så hände samma sak igen. Jag har prövat att tvätta mig med enbart ljummet vatten, utan tvål, men jag vet inte om det hjälper. Problemet verkar vara direkt kopplat till att jag har sex med henne. Kan det vara så att vissa könsorgan inte "passar" med varandra?

2009-01-17 @ 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0