Anonym (svar)

hej, jag har en fråga om mina bröst, jag har börjat få riktigt ont i dom nu senaste tiden. jag är 18 år och fick mens när jag var 13, och har aldrig kännt något innan. det är som en stor.. klump i högra, men båda gör lixom ont, vad ska jag göra ?

Om man får en knöl i bröstet så måste man söka vård, eftersom att det kan vara tecken på bröstcancer. Det är ovanligt att man får det innan man är 40-50 år, men det finns även kvinnor som får det tidigare.
  • Vänd dig till din vårdcentral eller en bröstmottagning om du upptäcker knölar, knutor eller andra förändringar i dina bröst.
  • Kvinnor mellan 40 och 69 år brukar kallas regelbundet till screening med mammografi, det vill säga röntgenundersökning av brösten.
  • Så gå genast till vårdcentralen, det behöver inte vara bröstcancer (eftersom att det brukar vara ovanligt i din ålder). Men för att vara på den säkra sidan så tycker jag att du ska kolla!
    MVH / Puberteten.


    Kommentarer
    Postat av: Emma

    Svar: Man ska ha egna åsikter och stå fast vid dem.;)

    2009-07-28 @ 00:55:36
    URL: http://emmaforslof.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    Är det inte så att alla tjejer har så kallade bröstkötlar som är ungefär som knölar ?

    2009-07-28 @ 10:40:39
    Postat av: Anonym

    Hej!

    Jag vill ha större bröst och jag har jätte små, men hur ska jag gör?

    Ska jag köpa en tajtare Bh, eller?

    2010-04-10 @ 19:45:14

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0