beccann.. (Svar)

Hejhej, jag är en tjej på 13 år som ska fylla 14 år. alla mina kompisar har fått bröst men inte jag? snälla vad ska jag göra? jag brukar andvända bh , och när jag och två andra kompisar hade tjejkväll pratade vi och dom satt och pratade om deras mens i typ 20 min och jag satt där som typ en barnrumpa och bah: hej vad är mens? jag har haft flytningar men kom inte ihåg hur länge, kan man räkna ut på nått sätt när bröstet ska börja växa och mensen kommer?



Hej på dig Beccan.
Jag förstår hur du känner det, och det finns som är i ungefär samma situation som du. Alla får inte mens vid samma ålder, och det skiljer sig från person till person. Om din mamma fick mens sent, är det stor chans att du också får det. Det där med brösten är något du måste acceptera. Dom går sin egen väg, och det är inget du kan göra åt saken. Pubertetsutvecklingen är mycket olika från individ till individ, så dina bröst kan komma senare än dina vänners. Man vet aldrig exakt när sin mens ska komma. Fråga din mamma när hon fick sin mens. Om du är orolig om detta så kan du gå till ungdomsmottagning, där berättar dom allt!
Ta han om dig / Puberteten.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag har ganska långa hårstrån runt bröstvårtan, det vill säga på vårtgården. Stråna är ungefär lika tjocka som ett könshår. Varför har jag det och ingen annan?

2009-07-15 @ 19:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0