Till ANONYM (SVAR)

jag vill jättegärna ha svar på denhär frågan!!!!!
när börjar man använda bh? hur märker man isåfal att man ska börja använda det?

och om man vill ligga med någon när man är 11-13 år får man göra det då?

 


Hejhej! BH;ar (brösthållare) finns i alla möjliga modeller och storlekar. Det finns ingen ålder eller något speciellt tecken som säger att det är dags! Det finns många som helt väljer att avstå från BH;ar hela livet. Puberteten börjar när brösten först börjar växa, vilket ofta är det första pubertetstecknet hos flickor. Det brukar också bli ömma, och lekar som inte gjorde ont förut kanske börjar skada de ömma brösten. Då brukar en BH vara ett alternativ för att inte brösten ska vara ivägen.

 

Åter till din andra fråga; Det finns ingen lag eller regel som säger när man är gammal nog att ha sex. Det är helt efter hur man känner efter själv och det är viktigt att säga till ifall något inte känns helt rätt. Sex ska vara skönt och härligt men det ska alltid kännas rätt för en själv först. Men i Sverige har vi en lag på att ingen som är över 15 år får ha samlag med någon som är yngre än 15. I sverige blir man byxmyndig den dagen man fyller 15 år.


Kommentarer
Postat av: Anna

Semikolon används inte på det sättet, det är kolon som används så.



http://www.sprakradet.se/3847

http://www.sprakradet.se/8045



I övrigt en bra blogg som tar upp viktiga ämnen! Keep up the good work!

2011-07-22 @ 06:41:39
Postat av: Anonym

Hej,Jag är 13 år. Jag vet att det inte är någon speciell ålder när man ska börja använda BH...men när är det vanligast?



Dom flesta i min klass började med BH när jag gick i 6:an, och nu går jag i 7:an och vill verkligen ha en BH!!

Innan vi började 7:an på sommarlovet så köpte jag en typ topp fast med ilägg, den gömmer jag och har aldrig lagt den i tvättkorgen...



Men nu behöver jag verkligen en BH, för min bröst börjar hänga + att mina bröstvårtor är skit stora så man ser rakt igenom liksom.



VAD SKA JAG GÖRA?????????



Snälla svara <3

2012-01-26 @ 18:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0